DEN HAAG – Travel Health Group (THG) heeft het Franse merk Moustifluid overgenomen van Laboratoire Gifrer. De overname is in lijn met de Europese groeiambitie van Travel Health Group, dat in Nederland met het merk Care Plus Anti-Insect marktleider is op het gebied van anti-insecten producten en travel health care innovaties.

Moustifluid is een gerenommeerd merk dat in Frankrijk beschikbaar is in meer twintig duizend apotheken. Het assortiment bestaat uit verschillende insectenwerende producten voor op de huid, maar ook insectenwerende armbandjes en patches. ‘Wij zijn verheugd dat wij in deze tijden kunnen berichten over de overname van Moustifluid. Met dit mooie merk hebben wij versneld toegang tot de Franse apotheken gekregen,’ laat Arnoud Aalbersberg, mede-oprichter en CEO van Travel Health Group weten, nadat de overeenkomst via een internationale video conference tot stand gekomen is.

‘De Franse apothekenmarkt veroveren vanuit Nederland is een uitdaging, maar met een voor de Fransen vertrouwd merk als Moustifluid maken wij een mooie entree.’ THG zal de producten van Moustifluid optimaliseren met formuleringen die in Frankrijk nog niet verkrijgbaar zijn, zoals een 2:1 product (zonnebescherming én muggenbescherming). Behalve in Europese landen waar THG al actief is, wordt het merk ook in Franstalige landen buiten Europa geïntroduceerd. Moustifluid zal binnen het portfolio van THG bestaan naast Care Plus. Het productmanagement en de verkoop worden georganiseerd vanuit het hoofdkantoor in Almere.

Laboratoire Gifrer
Laboratoire Gifrer is in 1912 opgericht als farmaceutisch laboratorium en in 2000 overgenomen door Qualiphar, een Belgisch farmaceutisch familiebedrijf met hoofdzetel in Bornem. Gifrer is uitgegroeid tot een vaste waarde als leverancier van geneesmiddelen en gezondheidsproducten aan apotheken, ziekenhuizen en de farmaceutische groothandel in Frankrijk. Gifrer richt zich met name op producten voor baby’s, moeders en gezinnen. Marc Verlinden, CEO van Gifrer: ‘Voor Gifrer hebben insectenwerende middelen geen focus. De verkoop van ons merk Moustifluid aan Travel Health Group ligt voor de hand aangezien zij in Europa de specialist zijn op dit gebied.’

Travel Health Group
Travel Health Group is sinds 1989 actief met de volgende missie: Safe Travels, Great Stories. Met informatie, educatie en producten zorgt Travel Health Group ervoor dat reizigers onbezorgd kunnen reizen (ver weg en dichtbij) en met mooie verhalen thuiskomen. Het hogere doel is een malariavrije wereld in 2030. Daarvoor wordt 1% van de omzet gealloceerd. Travel Health Group is een deelneming van BB Capital Investments.